איך לבחור אולם אירועים בקלות

אלו הפרמטרים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים אולם

דרזנר 5

אולם אירועים- כך תבחרו בקלות

 

בחירת אולם אירועים

 

היערכות לקראת אירוע עשויה להיות לא פשוטה כלל. בין מגוון הדברים שעלינו לקחת בחשבון, כמו למשל הלבוש שלנו, הדי-ג'יי, הצלם ורשימת המוזמנים, עומדת גם הבחירה הקשה ביותר: המקום בו ייערך האירוע. על מנת להקל עליכם את המשימה, ריכזנו עבורכם מספר דגשים שיש לתת עליהם את הדעת בעת חיפוש אולם אירועים, בדגש על אולמות בפתח תקווה. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

 

מיקום האולם

 

בעת בחירת אולם אירועים, חשוב לבחור באולם נגיש – הן מבחינת דרכי ההגעה אליו והן מבחינת המיקום הפיזי שלו. בדרך כלל, הבחירה המועדפת תהיה אולמות אירועים במרכז, שכן לרוב, אולמות אלה יהיו נגישים יותר עבור מרבית המוזמנים שלכם, המגיעים לאירוע מכל קצוות הארץ. אין פירוש הדבר שתצטרכו לבחור בהכרח באולם אירועים יקר או בחיפוש אחרי מקומות לבת מצווה או בר מצווה במיוחד בתל אביב. גם אולמות בפתח תקווה, למשל, יהוו בחירה נהדרת – שכן הם ממוקמים במרכז הארץ, ועם זאת מחירם בדרך כלל לא יהיה גבוה כמו בתל אביב. כמו כן, מומלץ לוודא שהאולם נגיש לבעלי מוגבלויות.

 

קייטרינג

 

קייטרינג הוא אולי הקריטריון הראשוני שעולה לרוב האנשים בראש בעת חיפוש אולם אירועים. אכן, מדובר באלמנט חשוב ביותר כמעט בכל אירוע, שכן הסעודה מהווה חלק משמעותי וגדול מאוד ממנו. מסיבה זו, חשוב לוודא שאולם האירועים מציע קייטרינג איכותי, ואף לבקש להגיע לטעימות על מנת לבחון את איכות האוכל במקום.

 

כמות המוזמנים לאירוע

 

כמות המוזמנים לאירוע היא פרמטר חשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בעת בחירת אולם אירועים, וזאת על מנת שנוכל לוודא שיש מספיק מקום לכל האורחים באירוע, או לחילופין, שאנו לא מפסידים כסף על האירוע. כך, למשל, ישנם אולמות אירועים אשר אינם מאפשרים לסגור את האולם לפחות מכמות מוזמנים מסוימת. כלומר, אם החתונה שאתם עורכים היא חתונה קטנה יחסית, רצוי שלא לבחור באולם הדורש תשלום על כמות אורחים מינימלית של 400 אנשים – ולהיפך. לרוב, כאשר האירוע שאתם עורכים הוא קטן יותר, ההמלצה היא לבחור במקום בסגנון אורבני, המאפשר לערוך בו אירועים קטנים ברמה גבוהה.

 

איכות התאורה המיזוג והאקוסטיקה

 

בין אם אתם מחפשים אולם לחתונה ובין אם אתם מחפשים אולם לאירוע אחר, כמו למשל אולם לבר מצווה או אולם לבת מצווה, יש לקחת בחשבון תמיד אלמנטים כמו איכות התאורה, המיזוג והאקוסטיקה שבאולם:

 

  • איכות התאורה – רצוי לוודא שבאולם קיימת מערכת תאורה חכמה, המאפשרת להתאים את התאורה בהתאם לשעה ביום, לסוג האירוע ולמצבים שונים באירוע (אכילה, ריקודים, קבלת פנים ועוד).

  • אקוסטיקה – חשוב לוודא שבמקום קיימת אקוסטיקה טובה, וכמו כן מערכת סאונד היקפית שתשדרג משמעותית את חוויית הריקודים והמוזיקה באולם.

  • מיזוג – מרבית האירועים נערכים בעונת הקיץ, ומסיבה זו, חשוב מאוד לוודא שאיכות המיזוג באולם טובה. יש לציין שגם כאשר האירוע נערך בחורף, מומלץ לבדוק מול האולם שיש להם אמצעי מיזוג או חימום מתאימים.

רשיון עסק

 

למרבה הפלא, לא כל אולם אירועים מחזיק בהכרח ברישיון עסק. משמעות הדבר היא שהאולם חשוף לסגירה מיידית שלו – מעכשיו לעכשיו, עניין אשר עלול לגרום לאירוע שלכם להתבטל בדקה האחרונה. כמו כן, רישיון עסק מבטיח כי האולם משתף פעולה עם גורמים ממשלתיים, כמו למשל משרד הבריאות ומכבי האש. על אף החשיבות הרבה של העניין, כיום עדיין קיימים אולמות בפתח תקווה ובמקומות אחרים בארץ, אשר אינם מחזיקים ברישיון עסק. מסיבות אלה, חשוב מאוד לוודא כי אולם האירועים שבו אתם מעוניינים לערוך את האירוע שלכם, הוא בעל רישיון עסק תקני כחוק.

 

גנרטור חירום

 

הפסקות חשמל הן משהו שעשוי לקרות בכל אירוע, בשל שלל גורמים שונים. על מנת שנוכל להימנע מהשבתת האירוע כולו עד שהחשמל יחזור, חשוב מאוד לוודא כי אולם האירועים שאתם מעוניינים בו מחזיק בגנרטור חירום, המיועד בדיוק למצבים מסוג אלה.

 

חניה

 

על אף שנדמה כי מדובר בפרט שולי, חניה היא למעשה אלמנט חשוב ומשמעותי, שמשום מה אנשים רבים נוטים לשכוח. כדאי לבדוק שבכל אותם אולמות חתונה שביקרתם בהם ורגע לפני שהחלטתם- קיימת במקום חניה מסודרת, או לחילופין, שלכל הפחות קיימת חניה נוחה בקרבת מקום. חשוב לקחת בחשבון שחלק נכבד מהאורחים שלכם מגיע מרחוק, עם רכב, ורצוי לאפשר להם להגיע לאירוע בנוחות – מבלי שייאלצו לשלם גם על חניה או לחפש חניה באזור במשך זמן רב.